مقاله ها

ویژه دانشجویان ورودی جدید

 

ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی به دانشجویان عزیز، انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان محل رشد و تعالی و ادامه تحصیلات عالی نشان از دقت نظر و حسن توجه شما است. هم اکنون ما مفتخر به حضور شما آینده سازان ایران اسلامی در بزرگترین مجموعه آموزش عالی در استان اصفهان و یکی از بزرگترین واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور هستیم. همکاران ما در تمام بخش های آموزشی،پژوهش و فناوری، فرهنگی و اداری و مالی در تلاش هستند که امور مربوط به دانشجویان جدید الورود به سرعت هرچه تمام تر و با دقت کامل انجام گیرد. در بخش های زیر آنچه که مورد نیاز شما دانشجویان ورودی جدید می باشد، گردآوری شده است. لطفا دستورالعمل های ثبت نام را به دقت مطالعه و فرم های مورد نیاز را کامل نمایید.


 Image

 

مقطع کارشناسی پیوسته بدون آزمون

 

رشته های تحصیلی بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی مدرک پایه مورد پذیرش
1- زبان و ادبیات فارسی 16- مهندسی خط و سازه های ریلی

 

۱- مدرک پیش دانشگاهی

۲- دیپلم چهارساله نظام قدیم (دبیرستان و هنرستان)

۳- مدرک کاردانی پیوسته (دارای کارت پایان خدمت یا معافیت)

- کلیه رشته های دیپلم و پیش دانشگاهی قابل قبول است.

2- زبان و ادبیات عربی 17- مهندسی مواد و متالورژی
3- آموزش زبان انگلیسی 18- علوم کامپیوتر
4- فلسفه و حکمت اسلامی 19- مهندسی هوا فضا
5- فقه و مبانی حقوق اسلامی 20- مهندسی هسته ای
6- تاریخ 21- طراحی صنعتی
7- مدیریت بازرگانی 22- نقاشی
8- مدیریت صنعتی 23- ارتباط تصویری
 9- مدیریت مالی 24- مرمت بناهای تاریخی
 10- علوم ورزشی 25- طراحی پارچه
11- جغرافیا 26- طراحی لباس
12- گردشگری 27- مهندسی معماری
13- فیزیک 28- مهندسی شهرسازی
14- مهندسی اپتیک و لیزر 29- معماری داخلی
15- شیمی کاربردی .............

 

Image

توجه: این شهریه ها مربوط به دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۶ می باشد و معمولا به صورت متوسط در سال ۹۷ ده درصد افزایش خواهد یافت.

دکترای تخصصی

 

رشته تحصیلی
تعداد واحد
شهریه ثابت (ریال)
شهریه متغیر (۸ واحد نظری)(ریال)
شهریه ثابت و متغیر(ریال)
فنی و مهندسی
۸ واحد نظری 66.325.600 35.448.600  101.774.200
علوم انسانی
۸ واحد نظری 44.349.800  35.448.600  79.798.400

 

 

انواع تسهیلات پرداختی صندوق رفاه دانشجویان

1-وام کوتاه مدت شهریه (4 ماهه)

میزان تسهیلات

الف- کاردانی و کارشناسی   10/000/000 ریال

ب-کارشناسی ارشد         12/000/000 ریال

ج-پزشکی                     20/000/000 ریال    

د-دکتری تخصصی         30/000/000 ریال

شرایط بازپرداخت وام کوتاه مدت :

1- واریز اقساط طی 4 ماه تا پایان ترم

2- تسویه حساب در پایان ترم بصورت یکجا

2-وام میان مدت شهریه (10ماهه)

مدارک لازم جهت اخذ وام کوتاه مدت و میان مدت شهریه:

1- دریافت فرم از سایت دانشگاه

2- تحویل چک ضمانت به مبلغ 120% میزان تسهیلات به همراه فرم تکمیل شده

 

2-وام میان مدت شهریه:

ده ماهه : واریز اقساط ماهیانه و یا تسویه یكجا در سررسید وام

میزان تسهیلات پرداختی:

1-کاردانی و کارشناسی 10/000/000 ریال

2-کارشناسی ارشد     12/000/000 ریال.........جهت پایان نامه 20/000/000 ریال

3-پزشکی         20/000/000 ریال................جهت دوره انترن 50/000/000 ریال

4-دکتری تخصصی 30/000/000 ریال............جهت پایان نامه 150/000/000 ریال

مدارک و شرایط اخذ وام:
1- یکبار
درطول دوران تحصیل
2- مدت حداکثر بازپرداخت 20 ماهه
3-به دانشجویانی تعلق میگیرد که در زمان تحصیل ازدواج نمایند.
4- بیش از یکسال از تاریخ عقد نگذشته باشد.
میزان وام :
کلیه مقاطع 15/000/000 ریال می باشد.
5-
تقسیط شهریه از طریق اخذ چک
دانشجویانی که در پرداخت شهریه با مشکل مواجه باشند با نظر مدیر مالی شهریه ثابت نقدا“ پرداخت و مابقی بصورت چک تا پایان ترم وصول خواهد شد.

 

3- وام ازدواج در طول دوران تحصیل:

6-وامهای بلند مدت وزارت علوم و تحقیقات با باز پرداخت بعداز فراغت از تحصیل

مدارك لازم:

1-دریافت و تكمیل فرمهای لازم از سایت اصلی دانشگاه ،اطلاعیه ها ،صندوق رفاه

2-اصل سند تعهد محضری

3-كپی مدارك دانشجو و ضامن

4-آخرین فیش حقوقی و حكم كارگزینی ضامن

شرایط اخذ تسهیلات:

1-به دانشجویانی تعلق می گیرد كه بضاعت مالی نداشته باشند.

2-اخذ حداقل واحد آموزشی در ترم جاری

3-تحویل مدارك تكمیل شده به صندوق رفاه در مهلت مقرر

شرایط باز پرداخت وام:

1-واریز10% مبلغ كل وام در زمان فارغ التحصیلی

2-پرداخت اقساط بعداز فارغ التحصیلی

مبلغ تسهیلات:

كاردانی و كارشناسی       5/000/000 ریال

كارشناسی ارشد             10/000/000 ریال

دكتری تخصصی:           25/000/000 ریال

به دانشجویان رشتهای گروه پزشكی از طریق صندوق رفاه وزارت بهداشت سالیانه 15/000/000 ریال با شرایط فوق پرداخت می گردد

4-وامهای بلند مدت وزارت علوم و تحقیقات با باز پرداخت بعداز فراغت از تحصیل

مدارك لازم:

1-دریافت و تكمیل فرمهای لازم از سایت اصلی دانشگاه ،اطلاعیه ها ،صندوق رفاه

2-اصل سند تعهد محضری

3-كپی مدارك دانشجو و ضامن

4-آخرین فیش حقوقی و حكم كارگزینی ضامن

شرایط اخذ تسهیلات:

1-به دانشجویانی تعلق می گیرد كه بضاعت مالی نداشته باشند.

2-اخذ حداقل واحد آموزشی در ترم جاری

3-تحویل مدارك تكمیل شده به صندوق رفاه در مهلت مقرر

شرایط باز پرداخت وام:

1-واریز10% مبلغ كل وام در زمان فارغ التحصیلی

2-پرداخت اقساط بعداز فارغ التحصیلی

مبلغ تسهیلات:

كاردانی و كارشناسی       5/000/000 ریال

كارشناسی ارشد             10/000/000 ریال

دكتری تخصصی:           25/000/000 ریال

به دانشجویان رشتهای گروه پزشكی از طریق صندوق رفاه وزارت بهداشت سالیانه 15/000/000 ریال با شرایط فوق پرداخت می گردد

 Image

راهنمای ثبت نام


در طول روند ثبت نام و تکمیل فرم های مختلف از کلید Back مرورگر استفاده نکنید و در صورت نیاز از کلید بازگشت به مرحله قبل موجود در هر صفحه استفاده شود.
• چون اطلاع رسانی مراحل ثبت نام از طریق پیام کوتاه انجام خواهد شد ، در صورتیکه شماره تلفن همراه شما تغییر کرده است حتما در قسمت تکمیل فرم های ثبت نام ، آن را اصلاح کنید.
• روند کلی ثبت نام اینترنتی به شرح زیر می باشد :
۱) ورود به بخش شروع فرایند ثبت نام
۲) تکمیل فرم های ثبت نام شامل :
    - فرم اطلاعات آزمون
    - فرم اطلاعات اجتماعی
    - فرم اطلاعات سازمان پوشش دهنده
    - فرم اطلاعات فردی
    - فرم اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی
    - فرم سایر اطلاعات مورد نیاز
۳) ارسال فایل تصویر پرسنلی ۴*۳ با فرمت jpg و حداکثر ۷۰ کیلو بایت
۴) ارسال فایل تصویر صفحه اول شناسنامه ، کارت ملی (پشت و روی کارت ) با فرمت jpgحداکثر ۱۰۰ کیلو بایت
۵) ثبت نهایی اطلاعات فرم های تکمیل شده
۶) ارسال فایل مربوط به آخرین مدرک تحصیلی با فرمت jpgو حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت
    - پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی پیوسته و رشته های علوم پزشکی : ارسال فایل اسکن شده مدرک پیش دانشگاهی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل دوره پیش دانشگاهی
    - پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد : ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کارشناسی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی
    - پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ناپیوسته : ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کاردانی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی

- پذیرفته شدگان مقطع دکترای تخصصی: ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کارشناسی ارشد و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی

۷) ارسال فایل مربوط به وضعیت نظام وظیفه برای پذیرفته شدگان پسر با فرمت jpg وحداکثر ۱۰۰ کیلو بایت : در این قسمت با مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه (پایان خدمت ، معافیت ، مشمول و ...) ضمن تکمیل اطلاعات خواسته شده باید فایل اسکن شده یکی از مدارک زیر را ارسال کنید.
    - کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم (رو و پشت کارت)
    - گواهی موافقت با ادامه تحصیل برای نیروهای مسلح از یگان مربوطه
    - گواهی موافقت با تحصیل برای مشمولان متعهد خدمت در وزارتخانه‌ها و سازمان ها (مانند آموزش و پرورش)
    - گواهی اشتغال به تحصیل از حوزه علمیه مربوطه با درج شماره معافیت تحصیلی و موافقت با تحصیل فرد در دانشگاه برای طلاب
    - کارت شناسایی برای اتباع خارجه
آن دسته از پذیرفته شدگانی که مشمول هستند باید پس از تایید مدارک نظام وظیفه توسط دانشگاه و پرداخت شهریه فرم درخواست معافیت تحصیلی خودرا برای ارائه به پلیس 10 + از طریق همین سامانه دریافت و تا پایان مهر ماه به دفتر نظام وظیقه حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه واقع در ورودی دانشگاه جنب دانشکده حقوق تحویل دهند ضمنا تصویر معافیت تحصیلی را برای خود نگهداری نمایند.

 

۸) در این قسمت اولین مرحله از ثبت نام شما به اتمام می رسد و باید منتظر اعلام نتیجه آن از طریق دریافت پیام کوتاه باشید. در صورتیکه اطلاعات و مدارک ارسالی قابل قبول باشند وارد مرحله بعدی که پرداخت شهریه می باشد خواهید شد و در غیر اینصورت پس از دریافت پیام کوتاه باید به همین سایت مراجعه و اشکالات مطرح شده را برطرف کنید و مجددا منتظر تایید اطلاعات و مدارک ارسالی بمانید.
۹) پرداخت شهریه علی الحساب : در این مرحله باید شهریه علی الحساب اعلام شده را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایید. در صورتیکه پرداخت شهریه به طور کامل انجام شود بلافاصله پیام کوتاهی مبنی بر تایید پرداخت شهریه برای شما ارسال خواهد شد و می توانید با مراجعه به قسمت مشاهده برگه تاییدیه ثبت نام ، فرم تاییدیه ثبت نام خود را چاپ بگیرید. اطلاعات موجود در این برگه مهم است و در حفظ و نگهداری آن دقت کنید. در صورتیکه شهریه پرداختی کامل نباشد با ارسال پیام کوتاهی برای شما درخواست پرداخت مابقی شهریه خواهد شد.

۱۰)توجه داشته باشید شهریه اعلام شده صرفاْ بر اساس دروس نظری محاسبه شده و هرگونه تغییر در دروس باعث تغییر در شهریه می گردد و ملزم به واریز آن خواهد بود.
۱۱) چاپ تاییدیه ثبت نام : با مراجعه به قسمت مشاهده برگه تاییدیه ثبت نام ، می توانید فرم تاییدیه ثبت نام خود را چاپ بگیرید. اطلاعات موجود در این برگه مهم است بنابراین با حفظ و نگهداری آن دقت کنید. در این برگه تاریخ و مکان حضور شما در دانشگاه برای شرکت در جلسه توجیهی مشخص شده و لازم است در زمان مشخص شده در دانشگاه حضور یابید.
۱۲) چاپ فرم‌های ثبت نام : در این مرحله فرم‌های ثبت نام خود را چاپ کرده و همراه سایر مدارک مورد نیاز به سالن اندیشه واقع در دانشکده پزشکی تحویل نمایید.
۱۳) ثبت نام شما در این مرحله به پایان رسیده و باید منتظر دریافت پیام کوتاه جهت مرحله انتخاب واحد باشید.
۱۴) چاپ نتیجه انتخاب واحد : پس از دریافت پیام کوتاه مبنی بر انجام شدن انتخاب واحد ترم اول ، می توانید با مراجعه به قسمت مشاهده نتیجه انتخاب واحد ، برنامه درسی ترم اول خود را مشاهده و چاپ بگیرید.

 Image

اطلاعیه های کلی

اطلاعیه شماره یک:

کلیه پذیرفته شدگان دوره کارشناسی پیوسته که موفق به اتمام دوره پیش دانشگاهی نشده اند، به هیچ وجه حق ثبت نام ندارند و هیچگونه اقدامی برای آنان میسر نمی باشد .

اینگونه افراد ملزم به گذراندن دوره پیش دانشگاهی بوده و پس از فراغت از تحصیل در دوره مذکور می توانند با ارائه گواهی اتمام دوره و سایر مدارک لازم در اولین فرصت و قبل از انقضای مدت اعتبار قبولی خود (حداکثریکسال) غیر از رشته پزشکی و پیراپزشکی، به واحد دانشگاهی مراجعه تا در صورت وجود ظرفیت درخواست آنان بررسی و اعلام نظر گردد.

اطلاعیه شماره دو:

از پذیرفته شدگان برخی از رشته های خاص مانند رشته های پرستاری ، مامائی ، بهداشت خانواده ، تربیت بدنی و علوم ورزشی که طبق مندرجات دفترچه راهنمای آزمون سراسری دارای شرایط ویژه ای از لحاظ قد مناسب برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی ، نداشتن نقص عضو ، موفقیت در تست های مربوط و اخذ گواهی از پزشک معتمد دانشگاه در صورت داشتن شرایط لازم، ثبت نام به عمل خواهد آمد در غیر اینصورت پذیرش آنان منتفی خواهد شد.

اطلاعیه شماره سه:

از پذیرفته شدگان رشته های علوم پزشکی، هنر، زبان های خارجی و الهیات و معارف اسلامی علاوه بر گزینش صلاحیت های عمومی ، گزینش اخلاقی جداگانه ای به عمل خواهد آمد.

اطلاعیه شماره چهار:

کلیه پذیرفته شدگان موظف به طی نمودن مراحل ثبت نام مندرج در برگه راهنما و اطلاعیه های مربوط که در اختیار آنان قرار گرفته است می باشند .ضمناً پذیرفته شدگان ملزم به ارایه درخواست تائیدیه تحصیلی می باشند.

اطلاعیه شماره پنج:

دارندگان مدارک معادل حتماً به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه فرمایند.

اطلاعیه شماره شش:

عضویت دانشجویان جدیدالورود در کتابخانه های دانشگاه در مقاطع دو هفته ای انجام می شود. به این صورت که کلیه دانشجویانیکه تا 15 مهرماه همه مراحل ثبت نام و انتخاب واحد خود را تکمیل نمایند، از روز 19 مهرماه بدون نیاز به هر گونه اقدامی از طرف دانشجو به عضویت همه کتابخانه های دانشگاه در آمده و سایر دانشجویانیکه بعد از تاریخ مذکور اقدام به ثبت نام و انتخاب واحد نمایند، از اول آبانماه بطور خودکار به عضویت کتابخانه های دانشگاه در خواهند آمد. این روند یعنی عضویت خودکار اعضا در مقاطع دو هفته ای تا پایان ثبت نام همه دانشجویان جدیدالورود ادامه خواهد یافت.

تذکر: جهت استفاده و امانت منابع کتابخانه ها ارائه کارت دانشجویی و یا کارت شناسایی عکسدار الزامی است.جهت رزرو و یا تمدید کتابهای امانی باید از وب سایت دانشگاه (iaun.ac.ir) و لینک مربوط به کتابخانه استفاده کرد که البته برای اینکار نیاز به نام کاربری و کلمه عبور است که نام کاربری به صورت پیش فرض شماره شناسایی دانشجو (مثلا 39201082)و کلمه عبور، کد ملی در نظر گرفته می شود.

شایان ذکر است تعداد کتب قابل امانت برای دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی 3 جلد به مدت 14 رزو، کارشناسی ارشد 5 جلد به مدت 30روز، دکتری حرفه ای 5 جلد به مدت 30روز و دکتری(phd) 10 جلد به مدت 30 روز می باشد. تاخیر در بازگرداندن هر جلد کتاب مشمول جریمه ای معادل 1000 ریال به ازائ هر یک روز می شود.

اطلاعیه شماره هفت:

احراز هویت و تشکیل پرونده

دانشجویان عزیز ورودی جدید پس از پایان مرحله اول (ثبت نام اینترنتی) واخذ شماره شناسایی با مراجعه به همین سامانه فرم های ثبت نام تکمیل شده ی خود را چاپ و به همراه مدارک لازم به سالن اندیشه دانشکده پزشکی تحویل نمایید. و پس از تشکیل پرونده با اخذ رسید تشکیل پرونده و ارائه آن به اداره برنامه ریزی آموزشی نتیجه انتخاب واحد و برنامه درسی خود را دریافت نمایید و بر اساس آن برای شرکت در کلاس ها به دانشکده مربوط مراجعه نمایید.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده:

 ۱- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و در صورت عدم وجود اصل  مدرک تحصیلی بانضمام وثیقه بانکی

۲- فرم‌های چاپ شده ثبت نام اینترنتی از بخش (چاپ فرم‌های ثبت نام) در سامانه ثبت نام اینترنتی

۳- شش قطعه عکس ۴*۳

۴- تصویر مدرک نظام وظیفه (ویژه آقایان)

۵- یک سری تصویر شناسنامه از تمام صفحات

۶- یک سری تصویر پشت و روی کارت ملی

 Image

نظام وظیفه

پاسخ به پرسش های متداول نظام وظیفه

پرسش1- مشمول به چه كسی می گویند؟

پاسخ: به دانشجویان پسر كه اولا به سن 18 سالگی تمام رسیده (متولدین 78 و قبل از آن) وثانیا تاكنون خدمت وظیفه عمومی را به اتمام نرسانده و یا معافیت دایم نگرفته اند، مشمول گفته می شود.

پرسش2:برای ثبت نام مشمولین چه مداركی لازم است؟

پاسخ :مدارك سجلی و مدرك تحصیلی مقطع قبل

پرسش3:مدرك تحصیلی لازم برای ثبت نام مشمولین باید چه مشخصاتی داشته باشد.

پاسخ:دارای تاریخ شروع و پایان تحصیل ، ارزش مدرك تحصیلی و معدل باشد.(مانند گواهی موقت پیش دانشگاهی یا نامه اتمام معافیت مقاطع دانشگاهی)

پرسش4: وضعیت نظام وظیفه دانشجویان انصرافی كه متقاضی ثبت نام مجدد در دانشگاه هستند چیست؟
پاسخ: این عزیزان در سامانه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود گزینه مربوطه(دانشجوی انصرافی-آزمون مجدد) را انتخاب نموده و سپس علاوه بر مدرك تحصیلی ، نامه انصراف خود را نیز اسكن نمایید.

پرسش5: نامه انصراف چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

پاسخ:نامه انصراف (نامه اعلام اتمام معافیت تحصیلی رشته قبلی ) باید خطاب به سازمان وظیفه عمومی صادر شده و تاریخ شروع به تحصیل و تاریخ انصراف از تحصیل در آن مشخص باشد.


تذكر1:‌ دانشجویان مشمول در کل دوران تحصیل (از کاردانی تا دکترا) صرفا یک بار می توانند انصراف داده وبا ثبت نام  مجدد(چه با آزمون یا بدون آزمون فرقی نمی کند) ، (تغییر رشته یا محل تحصیل یا هردو ) معافیت تحصیلی جدید دریافت نمایند . مدت تحصیل رشته و مقطع  قبلی جزو سنوات رشته و مقطع جدید محسوب نمی گردد. لذا به هر مشمول فقط یك فرصت انصراف و ثبت نام مجدد داده می شود.

تذكر2: كلیه دانشجویان انصرافی از تاریخ انصراف تا ثبت نام مجدد از یك سال فرجه برخوردارند. مطابق ضوابط ثبت نام مجدد دانشجویانی كه برای بار دوم انصراف داده و یا بیش از یكسال از انصراف آنها گذشته باشد امكان پذیر نمی باشد.

پرسش 6: مدت مجاز تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، برای دانشجویان مشمول ، چند سال و چند ترم ، می باشد؟

پاسخ:بر اساس آخرین دستورالعمل سازمان وظیفه عمومی كشور مدت مجاز تحصیل (دانشجویان مشمول ورودی 1390 و بعد از آن) ، در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح ذیل می باشد.

۱- کاردانی ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته (۳سال ) معادل شش ترم

۲- دکتری ناپیوسته ( 6 سال ) معادل دوازده ترم

۳- کارشناسی پیوسته (۵سال ) معادل ده ترم

۴- دکتری حرفه ای (۸سال) معادل 16 ترم

تذكر1:مدت مجاز تحصیل در مقطع كارشناسی پیوسته برای دانشجویان ورودی 1389 و قبل از آن 6 سال تحصیلی معادل 12 ترم بوده است. بدین ترتیب سقف مجاز تحصیل برای دانشجویان كارشناسی پیوسته ورودی مهرماه 89 و 90 حداكثر تا 1395/06/31 بوده و در صورت نیاز به فرصت بیشتر باید قبل از تاریخ مذكور نسبت به اخذ مجوز لازم اقدام نمایند.

تذكر2: برای محاسبه تعداد ترم های استفاده شده ، تاریخ شروع معافیت تحصیلی ، معیار و ملاك بوده و ترمهای مرخصی های تحصیلی ( با احتساب و بی احتساب و...) همه جزء سنوات محسوب می گردند. مثلا دانشجویان مشمول مقطع كارشناسی پیوسته ورودی مهرماه 92 كه شروع معافیت تحصیلی شان از 01/07/1392 درج گردیده است ، فارغ از اینكه چند ترم مرخصی یا .... بوده اند، فرصت تحصیلشان در 31/06/1397 به اتمام خواهد رسید.

تبصره 1: نحوه اخذ مجوز افزایش سنوات مجاز تحصیل :

دانشجویان مشمولی که در سنوات مجاز تحصیل ، فارغ التحصیل نشوند. برای ادامه تحصیل ابتدا باید به اداره كل آموزش دانشگاه (پشت دانشكده پرستاری و پزشكی) مراجعه و درخواست افزایش سنوات خود را به تصویب کمسیون موارد خاص دانشگاه برسانند سپس با مراجعه به دفتر امور مشمولین دانشگاه با معاونت وظیفه عمومی نجف آباد (دفاتر پلیس+10) مكاتبه و مجوز سنوات ارفاقی خود را اخذ نمایند. بدیهی است در صورتی که دانشجوی مشمول مجوزات لازم را نداشته باشد ، غایب محسوب شده و اجازه ادامه تحصیل نخواهد داشت. ضمنا در صورت تصویب كمسیون موارد خاص و انجام مكاتبات لازم ، حداكثر دو نیمسال تحصیلی سنوات ارفاقی توسط پلیس +10 صادر خواهد شد. در صورتی كه دانشجوی مشمول در مدت سنوات ارفاقی اخذ شده فارغ التحصیل گردد ،از تاریخ فارغ التحصیلی یك سال فرجه و فرصت دارد تا نسبت به معرفی خود به سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اقدام و یا در مقاطع بالاتر ثبت نام نموده و معافیت تحصیلی جدید اخذ نماید.

درصورتی كه دانشجوی مشمول در مدت سنوات ارفاقی فارغ التحصیل نشود ، مجددا باید درخواست افزایش سنوات خود را به كمسیون موارد خاص آموزشی ارایه نموده تا اقدامات بعدی جهت اخذ مجوز تحصیل در فرجه یكساله (كه اصطلاحا سنوات اخراجی گفته می شود) به عمل آید. سنوات اخراجی بدین معنی است كه دانشجو از فرجه یكساله خود استفاده می كند و در تاریخ اتمام فرجه یكساله با هر مدركی باید به خدمت اعزام گردد، در غیر اینصورت غایب محسوب شده و حق ادامه تحصیل نخواهد داشت.

سوال :منظور از «فرجه معرفی» یا «فرجه یك ساله» چیست؟

پاسخ: ،كلیه دانشجویان مشمول دارای معافیت تحصیلی ، از تاریخ قطع ارتباطشان با دانشگاه (یعنی از تاریخ فارغ التحصیلی، اخراج ، انصراف و ترك تحصیل ) یك سال فرصت دارند خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی و نسبت به ارسال «دفترچه اعزام به خدمت» یا در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل نسبت به دریافت «معافیت تحصیلی جدید» اقدام نمایند. در غیر اینصورت غایب شناخته می شوند.

تاریخ فارغ التحصیلی، اخراج ، انصراف و ترك تحصیل دانشجو توسط كارشناسان محترم آموزش دانشگاه مشخص و پس از اعلام به دفترامور مشمولین دانشگاه بلافاصله به سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام می گردد.

 

سوال: برگ اعلام اتمام معافیت تحصیلی چیست؟
این نامه برای دانشجویان مشمول دارای معافیت تحصیلی ، بلافاصله پس از اعلام آموزش مبنی بر فارغ التحصیلی، اخراج ، انصراف و ترك تحصیل توسط دفترامور مشمولین دانشگاه صادر و طی آن دانشجوی مشمول به سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی معرفی می گردند. برگه اتمام معافیت تحصیلی كه تنها مدرك قابل تحویل به دانشجویان مشمول فارغ التحصیل می باشد دارای تاریخ فارغ التحصیلی ، ارزش مدرك دریافتی و معدل كل بوده و برای ارایه به پلیس +10 به منظورتكمیل دفترچه اعزام به خدمت یا ثبت نام در مقاطع بالاتر كفایت می كند.

سوال:‌ سامانه خروج از كشور چیست ؟ پاسخ :http://services.epolice.ir

سوال: برای ورود به این سامانه به چه چیزهایی لازم داریم؟ پاسخ: كد ملی(به عنوان نام كاربری) و كد سخا (به عنوان رمز عبور كه باید از دفاتر پلیس+10 بگیرید).

سوال:‌ برای گرفتن كد سخا از پلیس+10 چه مداركی لازم است آیا هزینه ای هم دارد ؟ پاسخ: فقط كارت ملی و هزینه ای هم ندارد.

سوال:‌وقتی وارد سامانه http://services.epolice.ir شدییم چه قسمتی را كلیك كنیم؟

پاسخ: قسمت خروج از كشور : در قسمت خروج از كشور، تاریخ سفر وكشورمقصد را مشخص نمایید.
آیا نیازی به حضور در دانشگاه یا گرفتن گواهی می باشد؟
پاسخ :‌خیر در صورتی كه فایل شما (شهریه و آموزش و ...) اشكالدار نباشد، خروج از كشور شما بررسی و از طریق همین سامانه به تایید دانشگاه خواهد رسید. لذا نیازی به مراجعه به دانشگاه و گرفتن گواهی نیست.

در صورتی كه مشكل نظام وظیفه و یا نیاز به راهنمایی داشته باشم با چه شماره ای تماس بگیرم؟

03142292462                       

 

news
droos
events
research centers
libs
sahand
esalatsan new1j
eitaa